Marii angajatori se remarcă prin spații office atractive

Biroul, a doua casă: marii angajatori se remarcă prin spații office atractive

Mediu de lucru atractiv” este una dintre cele mai des folosite descrieri folosite în anunțurile de angajare. În vremuri în care ne petrecem cea mai mare parte a zilei la birou, angajatorii serioși sunt dispuși să investească sume importante în amenajarea spațiilor de lucru. Dincolo de pachetul financiar, giganții internaționali reușesc să se remarce în ochii potențialilor angajați cu ajutorul spațiilor de birouri moderne, agreabile și atrăgătoare.

Biroul, a doua casă: marii angajatori se remarcă prin spații office atractive

Tinerii angajați care doresc să își construiască o carieră petrec din ce în ce mai mult timp la birou. Un program de zece ore lucrătoare a devenit ceva obișnuit, pentru angajații companiilor internaționale din marile orașe. În contextul în care timpul petrecut la birou este, de cele mai multe ori, mai mare decât cel petrecut acasă, angajatorii încep să realizeze că spațiul de lucru trebuie să fie cât mai prietenos, organizat și primitor. Birourile zilelor noastre arată cu mult mai diferit față de cele din anii ’90, amenajarea agreabilă a spațiului de lucru fiind un element de atractivitate în sine.

„Real-estate-ul a încetat să fie o simplă modalitate financiară de optimizare sau reducere de costuri și a devenit un instrument de HR extrem de util; companiile din It&C reușesc să își păstreze angajații oferindu-le acel spirit competitiv de echipă, dar și un mediu de lucru care stimulează creativitatea și inovația, doi factori esențiali în dinamica IT&C. În general, decizia de a închiria o clădire de birouri nu mai este doar o hotărâre administrativă; amenajările de spații de birouri, împărțirea lor, proiectarea mediului de lucru, toate acestea regândesc și re-creează practic întregul business al companiei care închiriază”,consideră Razvan Iorgu, Managing Director CBRE.

În spatele acestei preocupări pentru frumos stă un argument financiar: angajații care vin cu plăcere la serviciu sunt mai productivi, potrivit studiilor realizate pe plan internațional. Astfel, angajatorii au devenit mai dispuși să aloce bugete speciale pentru amenajarea birourilor, pentru a face mai plăcute aceste spații.

„Companiile prezente pe piața locală au început să țină cont de faptul că un angajat sănătos și fericit este mai productiv decât unul bolnav și frustrat. Iar deși țara noastră este cunoscută și pentru o forță de muncă low-budget, companiile au început să investească din ce în ce mai mult în confortul angajaților”,subliniază Iuliana Carata, cofondator Techno Office.

  • Mobilierul adecvat, amenajarea unor zone de relaxare și inițierea unor programe flexibile pentru angajați ajută la menținerea unui climat plăcut la serviciu
  • Secretul stă în ergonomie: alegerea unui mobilier ergonomic trebuie să țină cont de mobilitatea pe care o permite utilizatorului, dar și de materialele din care este confecționat, efectul asupra organismului și durabilitatea sa în exploatare
  • Dintre companiile care decid să amenajeze un spațiu de relaxare (destinat și ședințelor informale), aproape trei sferturi vin din domenii precum publicitate, IT, media și FMCG

„Dacă în marile corporații din afara României angajații beneficiază deja de posibilitatea unor programe prin care pot profita de mobilitatea oferită de era tehnologiei, pe piața locală, numărul companiilor care pun la dispoziția angajaților programe flexibile, prin care aceștia își pot aloca o zi din săptămână pentru a-și desfășura activitățile de acasă, este foarte mic”, mai spune reprezentantul Techno Office, furnizor de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri.

Companiile de IT&C și cele de outsourcing sunt cele care au lansat aceste tendințe la noi în țară

Moda spațiilor de lucru confortabile amenajate cât mai colorat a apărut în urmă cu mai bine de un deceniu, în țările vestice. În România, a fost adusă cu succes de companiile de IT&C și de cele de outsourcing, marii angajatori ai momentului. Specialiștii estimează că aceste companii vor continua să angajeze zeci de mii de români, pe termen scurt și mediu. Cunoscând deja preferințele acestora, proprietarii clădirilor de birouri se preocupă mult mai mult de aspectul legat de amenajare și design interior.

„Un cuvânt important de spus îl vor avea companiile IT&C și de outsourcing, care se estimează că vor avea nevoie de încă 70.000 angajați români în următorii cinci ani. În ultimii cinci ani, cererea venită din partea companiilor IT&C, Telecom și BPO a crescut constant, de la 40.329 mp cât totaliza în 2011, la peste 100.000 mp pe an, cât este în mod constant în ultimii patru ani”, punctează reprezentanții ESOP Consulting l CORFAC International.

Capitala rămâne preferata giganților internaționali, însă nici celelalte mari orașe ale țării nu dus lipsă de atenție

București a ajuns să fie una dintre cele mai importante destinații din Europa pentru companiile care prestează servicii externalizate – potrivit raportului Tholons din 2015, Capitala noastră se află pe locul 8. Volumul de afaceri generat de companiile de outsourcing a crescut cu 40%, doar în ultimii patru ani, dezvoltare ce va continua și în următorii ani, într-un ritm similar.

„Numărul, mărimea și complexitatea serviciilor oferite de companiile de outsourcing vor crește substanțial. De asemenea, va crește numărul companiilor care își vor stabili centrele de servicii centralizate (SSC) regionale și globale în România, iar toți marii jucători de pe piața serviciilor externalizate își vor extinde atât spațiile de birouri, cât și numărul de angajați”, estimează analiștii CBRE.

Destinația preferată a giganților internaționali rămâne Capitala, însă nici celelalte mari orașe ale țării nu duc lipsă de atenție. Potrivit unui raport ESOP, în topul marilor piețe de birouri ale lui 2015, cu excepția Bucureștiului, se află orașele Iași (14.603 mp spații birouri tranzacționați anul acesta), Timișoara (11.658 mp tranzacționați) și Cluj-Napoca (4.200 mp).

„După dezvoltarea accelerată din ultimii ani a pieței de birouri din București, estimăm că va urma, în următorii 3-4 ani, o dezvoltare accelerată a principalelor 3 centre universitare din țară: Iași, Timișoara, Cluj – Napoca, deoarece cererea de forța de muncă cu studii superioare este în crestere iar piața muncii din București a devenit destul de competitivă astfel încât firmele de IT&C, BPO, Share Services și firmele care dezvoltă centre de cercetare – dezvoltare să caute soluții pentru a susține rezultatele bune obținute până acum pe în Romania și apetitul de creștere a prezenței în țara noastră”, conchide Alexandru Petrescu, Managing Partner ESOP Consulting l CORFAC International.

 

sursa: http://media.imopedia.ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *